|

טיפים לתחזוקת רכב

תוכל לחסוך בהוצאות הדלק בכך שתפרק את הגגון, תרוקן את תא המטען מציוד הנמצא בו ללא כל צורך, תתדלק בשירות עצמי (תחסוך כ-10 ש"ח בכל תדלוק מיכל מלא) ותסע "רגוע" (תתחיל להתייחס למד הסיבובים לדקה) - בלי האצות מהירות ובלימות חדות - (בכך תשחק פחות גם את רפידות הבלמים). נסיעה טובה.

קרא עוד טיפים לחסכון ...

אחזקת רכב
איפה להשקיע כמה אגורות וכמה דקות עבודה ולחסוך מאות שקלים.
 

צלחת קישוט (טאסה) מקורית לגלגל רכב עולה מאות (!) שקלים. הרבה נהגים מופתעים לדעת זאת אחרי שזיהו גלגל עירום. איך בהשקעה קטנה ניתן למנוע את הנזק הכבד?

 

פורסם ב-26.10.2013 זה מרגיז להגיע אל הרכב ולגלות גלגל אחד בלי צלחת קישוט. אנו נתרגז עוד יותר כאשר נגלה שמחירה של צלחת קישוט מקורית חדשה אחת מגיע לכמה מאות (!) שקלים.

 

כדי למנוע נפילת צלחת קישוט (בעליה על בורות ומהמורות בכביש, לדוגמא) וכדי להקשות ולו במעט על פירוק צלחת הקישוט (במקרה והגנב שחמד אותה אינו אוחז באותו הרגע במספריים...) מומלץ לקשור את צלחות הקישוט אל הגלגל (הג'אנט) באמצעות חבקי פלסטיק לבנים דקים הנקראים גם סטריפים או אזיקונים.

 

קשירת צלחות הקישוט, אם נעשית נכונה, אורכת מספר דקות ומחיר האזיקונים הוא שקלים בודדים – פעולה קצרה וקלה זו יכולה לחסוך זמן, כסף רב, טרחה ועוגמת נפש גדולה.

 

מומלץ לרכוש בכל חנות כלי עבודה ופרזול חבילת חבקי פלסטיק בעובי בינוני – לא דקים מאד ולא עבים מאד- באורך של כ-40 עד 50 סנטימטר. אגב, קיימים חבקי פלסטיק שחורים ולבנים – מומלץ לרכוש חבקים בצבע הקרוב לצבע צלחת הקישוט כדי שיהיו כמה שפחות בולטים.

 

באמצעות האזיקון נקשור את צלחת הקישוט לגלגל – לג'אנט עצמו – תוך העברת האזיקון מפתח אחד של צלחת הקישוט אל הפתח השני.

 

לאחר הכנסת האזיקון לפתח אחד, ניתן למשוך את קצהו דרך הפתח השני באמצעות 'שפיץ פלאייר' (בחיל האויר כלי זה נקרא צבת-אף-ארוך). את קצהו של השפיץ-פלאייר נכניס לפתח, נתפוס את קצה האזיקון ונמשוך החוצה – ואז נסגור את האזיקון על הג'אנט וצלחת הקישוט. באמצעות קוצץ/קאטר נחתוך את שארית האזיקון.

 

בהיעדר שפיץ-פלאייר ניתן להשתמש בחוט ברזל אותו עיקמנו בקצהו בצורה של קרס. את הקרס נכניס לפתח שבצלחת הקישוט, נתפוס את החבק שהכנסנו מהפתח האחר ונמשוך את קצהו החוצה.

 

כדי לקשור ארבע צלחות קישוט יש צורך בשמונה אזיקונים אבל ההמלצה היא לקנות חבילה שלמה מאחר ובמהלך טיפולים תקופתיים, קוצצים במוסך את האזיקונים, מפרקים את צלחות הקישוט (על מנת לבדוק את רפידות הבלמים) אך לא קושרים אותן חזרה. כמו כן, במקרה תקר יש צורך לקצוץ את האזיקונים כחלק מהפעולות להחלפת הגלגל.