|

טיפ לגבי זהירות משירותים בחינם

שים לב: כאשר מציעים לך שירות מסוים 'בחינם' או 'לנסיון', גם אם בתוספת 'ללא כל התחייבות/עלות מצידך' קח בחשבון שאתה מקבל את השירות לפרק זמן מסוים בחינם ואז בתום תקופת הנסיון השירות אינו נפסק וכרטיס האשראי שלך מתחיל להיות מחויב - אוטומטית. אם שכחת לרשום ביומן להתקשר ולבקש להתנתק מהשירות, החיוב בכרטיס האשראי יזכיר לך זאת. ואולי עדיף היה לוותר על השירות מלכתחילה?

טיפים בנושא חסכון בהוצאות

יש לך חבילת תקשורת? של הטלפון הסלולארי? של הכבלים+טלפון+אינטרנט? - רוב הסיכויים שאתה משלם עבור מוצרים ושירותים שלא קיבלת ואתה לא עושה בהם כל שימוש. בדוק את החשבון החודשי. חפש שם תשלומים עבור נושאים כמו 'תמיכה', 'אחריות', הרחבות כלשהן. אולי תגלה שהנחה שקיבלת לשנה הסתיימה ומחיר החבילה עלה. גם אם חסכת רק עשרה שקלים בחודש זה יסתכם בסוף השנה לסכום בו תוכל לצאת לסרט עם חבר/ה מאשר לשלם אותו לחינם לחברת התקשורת. קרא עוד בפוסט נפרד כיצד להפחית מעמלות בנקים וכרטיסי אשראי. למעבר לחץ על הקישור לפוסט.

איך לעקוף שני קשיים בקבלת מענה מנציגי שירות לקוחות
 
התנתקות משירות תהיה קלה יותר במעבר דירה למקום בו השירות כבר מותקן. התהליך עשוי להיות קצר יותר למי שמתקשר מחו"ל. ואגב, מספרי 1-900 של מוקדי שירות הלקוחות אינם מספרי חינם.

 

פורסם ב-13.2.2014 במקרה של צורך להתנתק משירות כמו כבלים, טלפון קווי או שירות אחר המשויך לבית או לדירה  – הניסיון מוכיח כי תהליך ההתנתקות קצר יותר אם עוברים דירה למקום בו אותו שירות כבר מותקן (שהרי לא תרכוש שני מנויי כבלים, או שני קווי טלפון, לאותה דירה...).

 

במקרה כזה נציג שירות הלקוחות יבקש את הכתובת החדשה ופרטי המנוי באותה כתובת - כדי לוודא שהשירות אכן מותקן שם – מומלץ שפרטים אלו יהיו זמינים בידך במעמד בקשת ההתנתקות (שהרי לא יתכן שאתה עובר דירה לכתובת שאינה ידועה לך...).

 

במקרה כזה, אתה חוסך את השכנועים לא להתנתק מהשירות ואת הימים בהם הפניה שלך בטיפול מחלקת שימור לקוחות – ואת התשלום עבור ימים אלו...

 

במקרים רבים השיחה שלך תעבור למוקד טלפוני בו יבקשו ממך 'תשאיר מספר טלפון ונחזור אליך' – הניסיון מוכיח כי תקבל שירות מהיר יותר במקרה ואתה מתקשר מחו"ל. לא תוכל לטעון שאתה מתקשר מחו"ל אם הנציג רואה את מספר קו הטלפון הישראלי שלך על צג הטלפון שלו...

 

זכור, כל השיחות עם נציגי שירות הלקוחות מוקלטות – כדאי לפנות בנימוס ולשמור על תרבות השיחה ולהיות מוכן לעמוד בכל ערכאת בירור מאחורי הדברים שאמרת.

 

שים לב: 

בניגוד למספרי 1-800, מספרי ה-1-900 אינם מספרי חינם. אם תחפש ברשת אחר מספר הטלפון של מוקד שירות לקוחות מסוים, יתכן ותקבל כתוצאה ראשונה מספר המתחיל ב- 1-900 אולם מאחורי מספר 1-900 זה יש פשוט שירות 'עקוב אחרי' למספר החינמי של המוקד. וכך, כאשר תחייג את המספר המתחיל ב-1-900 תשלם סכום גבוה (אחרי הכל התקשרת למספר "מיוחד") ותמורת תשלום זה תקבל שירות פשוט של 'עקוב אחרי' למספר החינמי.  החברה אשר נותנת לך את 'שירות עקוב' אחרי זה הקימה אתר אינטרנט ועשתה לו קידום ראוי להערכה וכך אתה מקבל, כתוצאה לחיפוש, את מספר ה-1-900 במקום את המספר האמיתי של המוקד - שהוא בדרך כלל חינמי.

 

ועוד נקודה: אם אתה משתמש בשירות 'חסום את החסום' (שירות על פיו כל מי שמתקשר אליך ממספר חסום יקבל הודעה המבקשת ממנו להתקשר ממספר גלוי), אל תתפלא אם לא חוזרים אליך ממוקד שירות הלקוחות. מוקדי שירות רבים מתקשרים ממספר לא מזוהה / חסום...

דרכים לעקיפת קשיים בקבלת שירות
טיפ להקלטת שיחות טלפון

המלצה להתנהלות נכונה מול מוקדי שירות לקוחות ובכלל: התקן על הטלפון החכם שלך אפליקציה המקליטה את כל שיחות הטלפון - אוטומטית וללא צורך בהתערבות נוספת. חפש בבנק האפליקציות את האחת הנקראת Automatic Call Recorder. השיחות יישמרו על זכרון הטלפון. מחק את שיחות החולין ודאג לשמור (ואולי אף להעביר אל המחשב שלך) את הקלטות השיחות אותן יתכן ותצטרך לשחזר בעתיד - ואולי אף להוכיח בהליך משפטי. הקלטות אלו יסייעו לך כאשר הצד השני יתכחש להבטחות שלו, או יכחיש את מה שאמרת או ביקשת בשיחה. לחברות רבות יש שירות הקלטת שיחות כזה אבל משום מה רק חלק מהשיחות מוקלטות (...).