שועל
כי פיקח לומד מניסיונם של אחרים
|
בניגוד למה שיגידו לך בחנויות לאביזרי אופניים: כן ואפשר להתקין מנשא לאופניים על הדלת החמישית (האחורית) של פורד פוקוס סטיישן. למרות חתך הדלת הבעייתי של הפוקוס סטיישן - המונע את קשירת המנשא לשולי הדלת החמישית (כמו בכל רכב אחר) - בתא המטען של הרכב יש נקודות עגינה אליהן ניתן לחבר את המנשא. קרא איך...
תוכל לחסוך בהוצאות הדלק בכך שתפרק את הגגון, תרוקן את תא המטען מציוד שנמצא בו ללא כל צורך, תתדלק בשירות עצמי (תחסוך כ-10 ש"ח בכל תדלוק מיכל מלא) ותסע "רגוע" (תתחיל להתייחס למד הסיבובים לדקה) - בלי האצות מהירות ובלימות חדות - (בכך תשחק פחות גם את רפידות הבלמים). נסיעה טובה.
לקנות גגון או להחליף לסטיישן. יתרונות מול חסרונות.
גגון יפטור אותך מרכישת רכב גדול יותר אבל גגון מאיכות ירודה עלול לפגוע בחווית הנסיעה ובביצועי הרכב - וגם החניה, הטעינה והפריקה יהיו מסורבלים יותר.
עודכן ב-16.9.2016 פוסט זה עוסק בגגון הכולל עריסת חפצים (ראה תמונה) ולא רק שני מוטות המותקנים לרוחב הגג. כאשר משווים התקנת גגון על רכב משפחתי מול רכישת רכב משפחתי מדגם 'סטיישן (או ואן/מיני-ואן)' יש לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:
מחיר: גגון (ומדובר על גגון עם עריסת חפצים - ולא רק שני מוטות) יוקרתי יכול להגיע למחיר של 2,500-3,000 ש"ח. גגון ממוצע ועדיין איכותי נע בסביבות -1,200-1,400 ש"ח. במקרה של גגון זול יותר מומלץ לבדוק האם המוטות של עריסת החפצים חזקים מספיק (ומאפשרים קשירה והידוק התיקים). הגגון יכול בשעת הצורך להפוך את הרכב הקומפקטי והחסכוני שלך לרכב עליו תוכל להעמיס ציוד, תיקים ומזוודות - בקניות גדולות, טיולים וחופשות. לעומת זאת רכישת רכב מדגם סטיישן, ואן או מיני-ואן, זו אופרה אחרת לגמרי. מדובר באחזקת רכב משפחתי גדול יותר - על כך המשתמע מכך - צריכת הדלק שלו ועלות הביטוח שלו גבוהות יותר במשך כל השנה.
העמסה ופריקה: קושי בהעמסת מזוודות על גגון - יש להניף ולהעביר אותן מעבר למעקה עריסת החפצים (הגבוהה בכ-20 סנטימטר מגג הרכב) בעוד שהעמסת רכב מדגם סטיישן קלה יותר מאשר ברכב בעל תא מטען רגיל (בזכות השפה הנמוכה). מזוודות על גגון חייבות להיות קשורות ומהודקות וכל הוצאה של פריט כלשהו מאחד התיקים מחייבת שחרור וקשירה מחדש. עם זאת, גגון הוא הדרך היחידה להוביל סולם ארוך, שטיח מגולגל, מוטות לסוכה, שולחן, כוננית, כוורת וכיו"ב - עצמים גדולים ולהם מבנה ארוך אשר מפאת גודלם וצורתם אינם יכולים להכנס לרכב - גם לא מדגם סטיישן.
חויית נסיעה: בנסיעה מהירה גגון זול ופשוט עלול לייצר שריקות ואיוושות חזקות עקב החיכוך עם האויר בעוד רכב מדגם סטיישן שומר על האירודינאמיות שלו ולא מייצר כל רעש נוסף כאשר הוא עמוס. החיכוך עם האויר גם מאט את מהירות הרכב, מקטין את יכולת ההאצה שלו (ולדבר יש משמעות כאשר יש צורך להגביר מהירות בפרק זמן קצר - בעקיפות לדוגמא) ומגדיל את צריכת הדלק.
אחסון: אם השימוש בגגון מוגבל לחופשות וטיולים, פירוק הגגון מחייב אחסון שלו. האם יש לך שטח פנוי למטרה זו?
חניה: מציאת מקום חניה לרכב מדגם סטיישן יכולה להיות משימה קשה כאשר מדובר באיזור עירוני צפוף. רכב שעליו מותקן גגון - גם אם ריק - אינו יכול לעלות על מכפילי חניה (הרמפות המותקנות בדרך כלל בחניונים והמאפשרות חניה של שני רכבים זה מעל זה) - בטוח שלא בקומה התחתונה ולעיתים - תלוי בגובה התקרה - גם לא בקומה העליונה. מזוודות שהעמסנו על גגון אינן יכולות להשאר ללא השגחה בזמן חניה במגרש חניה פתוח (גם אם עוצרים לזמן קצר בתחנת דלק לצורך התרעננות) - וזאת מחשש גניבה בקלות (שחרור הרצועות ומשיכת אחד התיקים). ברכב מדגם סטיישן לא קיימת בעיית חניה על מכפילים וגניבת המזוודות מחייבת פריצה אלימה של הרכב.
והאופציה הכי זולה - במקרה ואין לך גגון ואין לך רכב מדגם סטיישן תמיד תוכל לקפל ולקשור את עגלת התינוק אל שני המוטות של מנשא אופניים (ולקשור אותה כך שאפילו לא תסתיר את לוחית הרישוי האחורית של הרכב). שימוש כזה במנשא האופניים ישאיר את תא המטען פנוי עבור התיקים ושאר הציוד.
ונקודה אחרונה בנושא: לעיתים הגגון יהיה האפשרות היחידה שלך לצאת לחופשה עם כל המשפחה, ועם הרבה מטען, מבלי להיות חייב לשכור רכב גדול - ואן או מיני-ואן - במחיר של מאות רבות של שקלים ליום. במקרה כזה השימוש בגגון במהלך סוף שבוע אחד יחזיר את ההשקעה ומכאן ואילך אתה מרוויח.